killdeer

La Françe

Kategori: Allmänt, Frankrikeresa

 
Imorgon så åker jag och min franskaklass till Frankrike. Vi kommer att bo i Versailles men vi kommer att besöka Paris på två av dagarna. Det ska bli kul.
 
Jag har planerat att införskaffa en bok, ett paraply (det kommer att regna hela veckan. [Jag älskar regn!]) och kanske en fin ryggsäck. Jag hoppas att vi går förbi någon fin second hand-butik. De har tydligen väldigt fina sådana i Paris. De har ju haft ett helt annat mode än det vi haft i Sverige, så utbudet kommer ju inte vara densamma som i Sverige.
 
Jag är rädd för att planet ska krasha, men det är nog inte ett så hemsk sätt att dö på ändå. Man dör ju på en gång, och man får se fin utsikt. Ungefärlig quote ur den otroligt bra filmen Fight Club :
 
 
"You know why they put oxygen masks on planes? Oxygen gets you high. In a catastrophic emergency, you're taking giant panicked breaths. Suddenly you become euphoric, docile. You accept your fate. It's all right here. Emergency water landing - 600 miles an hour. Blank faces, calm as Hindu cows."
 

KOMMENTARER:

  • liz säger:
    2013-05-01 | 19:06:56

    UNDERBAR BILD OMG OMG !!måste som sagt träffas snart, vill höra häftiga historier 8D

    Svar: Taack ;u; <3 JA SÖNDAG :'D
    Julia G

Kommentera inlägget här: