killdeer

Skoltrött

Kategori: Allmänt

Idag är jag hemma från skolan. Det är så jävla jobbigt, och alla andra i min klass pluggar varje dag och är så jävla duktiga och alla kommer få fina jobb, fina män/fruar, fina framtider och vad fan kommer jag göra? Gå den här deprimerande jävla linjen i mer än två år till, inte få något jobb för mina betyg är så jävla dåliga.
 
Förr så blev jag ledsen om jag fick ett VG, nu blir jag glad om jag fårr ett D. Vad hände liksom? Jag kan ju inte skylla på att de bytt betygsystem eller att mina lärare är kassa. "En dålig arbetare skyller på verktygen", eller vad man nu säger. Och det är ju sant. Jag är en dålig arbetare. Jag pluggar aldrig. Jag ger bara upp helt sådär, för annars så kommer jag börja gråta.
 
Jag orkar inte bry mig om att få bra betyg längre, och jag vet att jag kommer ångra det när jag blir stor. Jag ville ju bli forskare eller astronaut och arbeta med rymden och sånt häftigt, men jag kommer aldrig kunna göra det för jag är så lat. Jag ger upp hela tiden och jag blir bara arg på allt.

KOMMENTARER:

  • liz säger:
    2013-05-01 | 19:10:30

    usch jag känner ofta sådär. jag tror det handlar om att man jämför så mycket med varandra. eller att vi har så höga krav på oss själva. det jag tror du o jag kommer se tillbaka sen är att vi hade allt för höga krav på oss själva, för jag lovar dig att du kommer få det att lösa sig. tycker du ska vara stolt över dig själv att du endå klarar det så pass bra i en natur linje, liks kolla på mig- jag ahr dte skitsvårt med de få "vanliga" ämnen jag har och då har jag inte ens hälften av så mycket matte du har och naturkunskap. men jag vet, det suger. <3 finns :) <3

    Svar: Du har nog rätt.. tack. Du är bäst <3
    Julia G

  • liz säger:
    2013-05-09 | 14:43:37

    ja hoppas det <33 aw, du med! <3

Kommentera inlägget här: